Warsztat samochodowy – pomysł na biznes

„Sytuacja na rynku pracy w dzisiejszych czasach w Polsce do łatwych nie należy, dlatego coraz więcej osób decyduje się na uniezależnienie od pracodawców i założenie własnej działalności. Pomysłów na własny biznes jest naprawdę sporo, jednak na co byśmy się nie zdecydowali zawsze przyjdzie zmierzyć nam się z pewnymi trudnościami. Oto kilka słów o tym jak otworzyć własny warsztat samochodowy.

Warsztat samochodowy – co będzie potrzebne? Narzędzia warsztatowe – klucz do drążków kierowniczych

Rozpoczynanie własnej działalności zawsze wiąże się z koniecznością zorganizowania kwestii formalnych i nie tylko chodzi o to by spełnić wymogów prawa, które normują prace każdej firmy. Jeśli chodzi o warsztat samochodowy to pierwszą rzeczą o jaką trzeba się zatroszczyć jest odpowiedni lokal, choć w przypadku warsztatu może słowo lokal jest trochę nad wyrost, bo tu zwykle jest potrzebne coś co bardziej przypomina garaż niż biuro. Takie miejsce musi być miedzy innymi bardzo przestronne by samochód można było swobodnie wprowadzić, ale także konieczne jest to by znajdował się w nim kanał, dzięki czemu będzie można wykonywać prace pod autem. Drugim elementem, który jest konieczny jeśli chodzi o prowadzenie warsztatu jest skompletowanie odpowiednich narzędzi, co może okazać się akurat dość kłopotliwe. Bo trzeba zakupić takie narzędzia jak:

  • Klucz do drążków kierowniczych
  • Tester świec żarowych
  • Ściągacze sprężyn zawieszenia
  • Podnośnik
  • Zestaw bitów
  • Wózek warsztatowy
  • Tester akumulatora

A tak naprawdę to tylko drobna część, bo będzie potrzebnych o wiele więcej narzędzi.

Środki na zakup narzędzi – tani kredyt

Odpowiednie wyposażenie warsztatu samochodowego to najważniejszy element jeśli chodzi o rozkręcanie tego rodzaju biznesu. Warto się jednak liczyć z tym, że skompletowanie wszystkich potrzebnych narzędzi to spory wydatek, a co za tym idzie zorganizowanie odpowiedniego kapitału na zakup narzędzie może nie być takie proste, dlatego w tym wypadku może warto poszukać jakiegoś taniego kredytu. Taniego, czyli korzystanie oprocentowanego. Taka pożyczka pozwoli nam zakupić cały potrzebny sprzęt, a jej spłata ie nadwyręży firmowego budżetu. Ważne jednak jest by pamiętać o tym, że wybierając pożyczkę trzeba dokładnie sprawdzić jej warunki, tak by później się nie okazało, że pogrąża ona naszą firmę.

Reklama warsztatu – ulotki

W dzisiejszych każda działalność jaka ona by nie była by sprawnie funkcjonować potrzebuje odpowiedniej reklamy, która pozwoli pozyskać nowych klientów, co za tym idzie zwłaszcza nowo otwarte przedsiębiorstwo, które dopiero rozpoczyna swoją działalność potrzebuje skutecznej reklamy. I tu jest zwykle problem, bo jak wiadomo nowo otwarty warsztat i tak już pochłonął duża kapitału, a więc tak naprawdę nie ma zbytnio finansów na szczególnie złożoną akcje reklamową, co zatem można wybrać, by koszty nie były za duże a reklama skuteczna? Proste rozwiązania są zazwyczaj najlepsze dlatego warto zainwestować w takie rozwiązanie jak ulotki. Druk ulotek zwłaszcza jeśli mowa tu o większych nakładach, które wykonuje się techniką offsetową jest bardzo korzystny cenowo, a dodatkowo forma reklamy jaką są ulotki ma dość duży zasięg, dzięki czemu są bardzo skuteczne. Decydując się już na drukowaną reklamę warto ją uzupełnić także o wizytówki, które nie tyle pomogą rozreklamować usługi warsztatu co raczej ułatwi kontakt klientom z warsztatem, bo warto liczyć się z tym, że kluczem do sukcesu każdego warsztatu jest pozyskanie stałych klientów, którzy w przypadku kłopotów z samochodem będą wracać do naszego warsztatu.


Źródła:


 

Podsumowując:

Prowadzenie warsztatu samochodowego, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności tak naprawdę nie powinno być szczególnie trudne. Problem mogą natomiast jak zawsze stanowić ograniczenia finansowe , dlatego trzeba bardzo ostrożnie planować wszystkie wydatki, czy to te n zakup odpowiedniego sprzętu czy też te przeznaczone na reklamę, pamiętajmy jednak, że pomimo tego, że wydatki trzeba skrupulatnie liczyć to nie można jednak całkowicie z nich rezygnować, bo jeśli spróbujemy zaoszczędzić na profesjonalnych narzędziach czy na środkach reklamowych, może się okazać, że straty z tego płynące będą o wiele większe.”

Dodaj komentarz