Strona mobilna – jak wygląda?

Coraz więcej osób korzystna z tabletów i smartphonów. Są małe, lekkie, można je zabrać w podróż, są tańsze niż laptopy, czy komputery stacjonarne. Większość stron internetowych była dawniej tworzona na komputerach i dla komputerów, przez co pojawił się problem ich wyświetlania na mniejszych urządzeniach.

Strona mobilna to strona responsywna

google strona mobilnaKlasyczna strona otwarta na telefonie byłaby trudna w obsłudze. Zawierałaby dużo zbędnych grafik, tekst byłby bardzo mały i wymagał ciągłego powiększania fontu, a nawigowanie na stronie byłoby bardzo utrudnione. To zniechęcało internautów do odwiedzania takich stron. W związku z tym pojawiła się nowa opcja – strony mobilne, czyli responsywne. Są to strony, które będą się prawidłowo i wygodnie dla użytkownika otwierały zarówno na komputerze, jak i na mniejszych urządzeniach. Mają bezszeryfowe czcionki, prostszy layout, w sklepach internetowych wyświetla się mniej produktów na stronie i są one ułożone w pionowych, a nie poziomych rzędach. Dzięki temu nawet na małym ekranie jest możliwość wygodnego przeglądania stron internetowych. Obecnie firmy zakładają, że ich strona musi być mobilna, więc stawiają na responsywne szablony, oferowane np. przez platformę WordPress. Również dzięki narzędziu google strona mobilna można sprawdzić, czy nasza strona będzie zawsze poprawnie wyświetlana. Jakie korzyści przynosi strona responsywna? Przede wszystkim możliwość dotarcia do większej grupy klientów. Użytkownicy telefonów i tabletów, w przeciwieństwie do posiadaczy komputerów stacjonarnych, mogą przeglądać strony zawsze i wszędzie.

Wykorzystanie potencjału stron mobilnych pozwoli przedsiębiorstwu podnieść swoje zyski, a klienci nie zrażą się niefunkcjonalną stroną internetową. Warto jest zatem zainwestować w najnowocześniejsze obecnie rozwiązania, dostępne w sieci.