Sprzedaż obuwia – jak wypromować produkty na Allegro

Z pewnością wiele osób zastanawia się, jak oni to robią: osoby prowadzące regularną sprzedaż na Allegro. Bardzo często przeglądając serwis spotykamy się z seriami ofert wystawianymi przez Super Sprzedawców, które cieszą się dużym powodzeniem, są od razu licytowane przez kilka osób i pod koniec aukcji cieszą się na tyle dużym powodzeniem, że cena może zostać podbita kilkakrotnie przez walczące ze sobą na aukcji osoby.

Co prawda wystawiając w serwisie Allegro przedmioty po raz pierwszy ani nie musimy być tzw. Super Sprzedawcą, ani mieć na swoim koncie wielu pozytywnych opinii. Jest kilka prostych zasad, dzięki którym nawet pierwsze aukcje kilku przedmiotów (płyta, unikatowa książka specjalistyczna, półbuty skórzane męskie) mogą zyskać popularność.

 

DOBRE ZDJĘCIA PRZEDMIOTÓW I OPIS

Zdjęcia wystawianego przedmiotu i jego konkretny opis to podstawa, dzięki której użytkownicy korzystający z serwisu zapoznają się z Twoją aukcją i sprawdzą wszystko, czego chcieliby się dowiedzieć, np. na temat stanu przedmiotu. Dlatego starannie wybierz opcje: Używany czy Nowy, i wypełnij jak najwięcej rubryk charakteryzujących przedmiot. Staraj się, żeby opis był zwięzły, konkretny i zrozumiały dla wszystkich zainteresowanych.

P.S. TYTUŁ AUKCJI:

on też jest ważny – nawet bardziej niż opis. To dzięki niemu wiele osób dowie się o Twojej aukcji, dlatego staraj się używać w nim jak najwięcej słów, które jednocześnie opisują w skrócie przedmiot, ale też są popularne jako „tagi” wpisywane przez userów w pasku wyszukiwania. Jeśli wystawiasz np. botki damskie firmy Wittchen, możesz użyć tytułu w stylu: „BOTKI WITTCHEN: stylowe, 38, klasyka, NA JESIEŃ”.
Pamiętaj o tym, że zróżnicowanie wielkości liter też przyciąga uwagę ludzi przeszukujących serwis.

 

SZABLONY ALLEGRO – KTÓRY WYBRAĆ?

Najlepiej zaprojektuj własny szablon – jest to bardziej czasochłonne, ale będziesz mógł go „zapamiętać” i stosować zawsze do podobnych aukcji. Szablony Allegro też mają pewien zakres i można je dopasować do typu aukcji, ale często są tandetne i realnie bardziej sprawdzają się dopracowane, osobiste szablony.

 

OPCJE SPRZEDAŻY:

  • KUP TERAZ CZY LICYTACJA?

  • JAKIE OPCJE WYRÓŻNIENIA?

Jak dowodzi doświadczenie wielu użytkowników, najlepiej sprawdzają się aukcje wystawione od 1 zł, w formie licytacji, a nie Kup Teraz. Przed wystawieniem przedmiotu za 1 zł (zwiększa to znacznie ilość kupujących, i to praktycznie od razu) możesz dodać opcję Ceny Minimalnej, żeby zabezpieczyć się przed sprzedażą za zbyt niską kwotę. Opcje wyróżnienia są ciekawe, ale nie wiadomo, czy faktycznie zawsze się sprawdzą: jeśli masz dodatkowe kilkadziesiąt groszy na aukcję, możesz spróbować podświetlenia albo pogrubienia tytułu aukcji na liście. Wyróżnienie na stronie głównej przedmiotu to już koszt ok. 20 zł.

 

O KTÓREJ GODZINIE I W JAKI DZIEŃ WYSTAWIĆ AUKCJĘ?

Większość klientów zakupów na licytacji dokonuje w czasie wolnym po pracy pod koniec tygodnia. Dlatego najlepiej wystawić aukcję z maksymalnym czasem trwania (10 dni, wtedy złapiesz największą ilość kupujących) tak, żeby jej koniec wypadał na wieczór w piątek albo sobotę.

 

KONTAKT Z UŻYTKOWNIKAMI I DOBRY „IMAGE” SPRZEDAWCY

Zawsze warto utrzymywać sprawny kontakt z użytkownikami i udzielać im szybkich odpowiedzi na maile. Kontakt ze sprzedającymi jest dużym atutem przekładającym się na dobre oceny Sprzedającego po szczęśliwym zakończeniu aukcji. Dobrym pomysłem (w razie dalszej i większej sprzedaży) jest założenie strony O Mnie, na której można wypisać swoje wszystkie dane i zasady sprzedaży (termin oczekiwania na wpłatę, opcje transportu i zwrotów…)

Dzięki tym prostym zasadom być może już niedługo sam staniesz się lubianym i popularnym Sprzedawcą Allegro!

 


 

Więcej informacji:

 

14 thoughts on “Sprzedaż obuwia – jak wypromować produkty na Allegro

Dodaj komentarz