Promowanie nowych form sprzedaży – dropshipping

Prowadzisz własną firmę-sklep internetowy, której działalność polega na stałej wysyłce do Twoich klientów towarów hurtowo lub w pojedynczych egzemplarzach? A może Twoja działalność to partnerstwo, franczyza, Agencja Public Relations lub jakakolwiek inna marketingowa forma, w której co jakiś czas istnieje konieczność wysyłki produktów do swoich partnerów lub odbiorców? Niniejszy artykuł ma na celu zaprezentować Ci całkiem nowy model formy sprzedaży – dropshipping.

 

Dropshipping (lub model dropship) to inaczej taki sposób koordynacji sprzedaży i towarów, w którym produkty są bezpośrednio wysyłane do klientów przez dystrybutora – z pominięciem magazynowania ich przez Twoją firmę czy sklep.

Dropshipping: nadeszła rewolucja w magazynowaniu i sprzedaży

W czym pomoże Ci ta metoda? Przede wszystkim w usprawnieniu całego procesu sprzedaży online, ponieważ model dropship to tak naprawdę przeniesienie procesu wysyłki produktów z Twojego sklepu na dostawcę-hurtownika.

 

W dużym uproszczeniu:

TY – zbierasz zamówienia i zajmujesz się ich ewidencją oraz kontaktem z klientem.
DOSTAWCA – przejmuje cały proces wysyłki towarów z pominięciem dostawy do Twojego sklepu, a więc pomijasz problem magazynowania produktów i ich transportu do Twojej siedziby.

Nie martw się o swój zysk, ponieważ tak samo, jak w tradycyjnej sprzedaży detalicznym, jako sprzedawca zdobędziesz zysk polegający na różnicy między hurtową a detaliczną ceną.

 

KTO BĘDZIE NAJBARDZIEJ ZAINTERESOWANY MODELEM DROPSHIPPING?

A. Nieduże firmy
To idealny model dla niewielkich działalności. Dzięki takiemu modelowi sprzedaży i wysyłki Twoje przedsiębiorstwo znacznie oszczędzi na kosztach dostawy produktów do swojej siedziby i ich magazynowaniu oraz całej przestrzeni potrzebnej na składowanie zamówień. Cała kwestia magazynowania pozostanie na głowie dostawcy, a Ty będziesz się musiał martwić jedynie o zasoby wirtualne, czyli prezentację swoich produktów na stronie internetowej sklepu.

B. Firmy zajmujące się dostawą dużych produktów (np. elementy budowlane) lub towarów niebezpiecznych bądź niewygodnych w składowaniu
W przypadku np. zakupu budynków lub innych dużych konstrukcji, jako sprzedawca zlecasz tylko wysyłkę zakupionego towaru w miejsce przeznaczenia (czyli w tym przypadku na plac budowy), pobierając depozyt. Zamówienie jest transportowane przez dostawcę prosto z jego magazynu w docelowe miejsce.

 


 

Więcej informacji:

 


 

Największe atutu dropshippingu w wielkim skrócie

Wielu sprzedawców (niezależnie od tego, czy reprezentują sektor małego biznesu, czy jest to agencja PR, czy są przedstawicielami ogromnych przedsiębiorstw) mówi w samych superlatywach o nowoczesnym modelu dropshippingowym. A oto podstawowe wymieniane przez nich zalety, których doświadczyły ich firmy po przejściu na ten system:

  • usprawnienie i zwiększenie regularności przepływu środków pieniężnych,
  • zniwelowanie kosztów magazynowania,
  • ogromne oszczędności płynące z pozbycia się problemu magazynowania towarów przez firmę oraz kosztów transportu i ochrony mienia,
  • rzetelny i bezpieczny system płatności (sklep płaci dostawcy dopiero po ostatecznym otrzymaniu pieniędzy od kupującego),
  • możliwość stosowani rozwiązania zarówno w przypadku zakupów hurtowych, jak też pojedynczych sztuk,
  • szybkie tempo dostawy (dzięki pominięciu konieczności transportu towarów do sklepu/firmy),
  • większe pole manewru dla przedsiębiorstwa, jeśli chodzi o możliwość skoncentrowania się na pozostałych aspektach prowadzonego biznesu; odciążenie.

 

Dlaczego nawiązanie współpracy z dobrym dostawcą jest tak ważne w tym modelu?

Wybierając dropshipping, dużą część obowiązków przekazujesz dostawcy. Wiąże się to z korzyściami finansowymi, oszczędnością czasu i wygodą dla Twojej firmy. Pamiętaj jednak, żeby wybrać rzetelnego dostawcę. Dotrzymywanie przez niego terminów i prawidłowa, szybka komunikacja między Wami sprawią, że wysyłka będzie następowała naprawdę sprawnie i bezproblemowo docierała do zamawiających.

11 myśli na “Promowanie nowych form sprzedaży – dropshipping

Dodaj komentarz