Jak zareklamować zakład pogrzebowy podczas uroczystości?

Niektóre działalności nie mogą sobie pozwolić na zbyt dużą reklamę. Wiąże się to z jej charakterem. Jeśli zakład pogrzebowy zbyt nachalnie będzie się promował, zaraz pojawią się zarzuty, że podjęte kroki są nieetyczne. Jak zatem się reklamować, żeby odnieść pożądany skutek?

Zakład pogrzebowy – możliwe działania promocyjne

zakład pogrzebowyJak wiadomo, nikt nie chce uświadamiać sobie, że bliska osoba niedługo umrze. Także po śmierci ludzie czasami długo nie mogą się z nią pogodzić. Są to powody, dla których nie opłaca się działać na zasadzie agresywnych form. Taki przekaz raczej zniechęci do tego, aby skorzystać z usług pogrzebowych w danym miejscu niż zachęci do zainteresowania się tematem. Jest wiele możliwości zaistnienia w oczach klientów, jednak w wypadku tej branży konieczna jest szczególna dbałość, aby robić to dość dyskretnie. Reklamy nie mogą być ani zbyt krzykliwe, ani też umieszczane gdzie bądź. Dobrze jest wcześniej zaplanować całą strategię reklamową wcześniej, a w trakcie monitorować jej przebieg. Dzięki temu firma będzie w stanie ocenić, co działa, a co wręcz przeciwnie. Możliwe formy reklamy zakładu pogrzebowego:

  • mały plakat reklamowy
  • reklama w Internecie
  • ogłoszenie w gazecie
  • promocja podczas uroczystości pogrzebowej

Jeśli chodzi o plakat, można go umieścić na przykład w szpitalu, w domu opieki czy kościele. Wiadomo, że nie może być zbyt dużych rozmiarów. Powinien rzucać się w oczy jedynie tym osobom, które dopiero co straciły bliską osobę. Dzięki temu będą miały jeden kłopot z głowy i nie będą musiały już szukać. Usługi pogrzebowe we Wrocławiu same dadzą się znaleźć. By ten efekt osiągnąć trzeba jednak postawić się na miejscu osoby w żałobie. Trzeba poszanować jej uczucia i dopasować przekaz do jej potrzeb. Najlepiej, aby nie zawierał zbyt wiele informacji, a jedynie te niezbędne. Przed umieszczeniem gdzieś plakatu, trzeba oczywiście skonsultować to z daną placówką.

 

Promowanie usług pogrzebowych

transport zwłok na cmentarzMożna umieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie na przykład w Poznaniu, jeżeli na jego terenie działa zakład. Powinno być ono utrzymane w neutralnym tonie. Może się znajdować gdzieś w dziale nekrologów lub po prostu ogłoszeń. Najszersze możliwości daje reklama w Internecie. Koniecznym jest, aby mieć stronę internetową. Dzięki temu osoby zainteresowane mogą zapoznać się z działalnością lepiej i nabrać zaufania do firmy. Poza tym można na stronie zawrzeć przydatne dla ludzi informacje dotyczące takich kwestii jak na przykład organizacja pogrzebu. Należy wziąć pod uwagę, że osoby pogrążone w smutku po zmarłym nie zawsze są w stanie o wszystkim myśleć i sprawnie zająć się organizacją. Można im więc ułatwić sprawę, oferując pomocne porady. Oczywiście, muszą być utrzymane w dobrym tonie. Wskazane jest też, aby strona była zoptymalizowana i wypozycjonowana. Dzięki temu trafi na nią więcej zainteresowanych tematem osób. Poza tym wizytówką firmy jest także podejście do klienta. Jeśli będzie on zadowolony, jeśli uzyska na miejscu wsparcie, to na pewno później pozytywna informacja o firmie „pójdzie w świat”. Wskazane, aby przedsiębiorstwo potrafiło doradzić nie tylko na swojej stronie internetowej, ale także w kontakcie bezpośrednim. Można podpowiedzieć osobom, jakie kroki trzeba podjąć, jakie formalności załatwić i tak dalej. Na pewno będą wdzięczne za okazaną życzliwość.

 

Bardziej nietypowo, czyli druk na tkaninach

druk na tkaninachInną kwestią jest reklama usług już podczas samej uroczystości. Niewiele firm myśli o tym, aby dobrze podkreślić swoje zaangażowanie w organizację pogrzebu. Można na przykład umieścić okolicznościowy druk na flagach, które będą powiewały nad grobem. Nie będzie to zbyt nachalne działanie, jeżeli zakład pogrzebowy każdemu nieboszczykowi z szacunkiem pozostawi flagę. Może być na niej religijny obrazek i jakiś krótki tekst oraz małe logo firmy. Poza tym można także umieścić stosowne logo na karawanie. Możliwości są praktycznie nieograniczone, chociaż warto skonsultować się z profesjonalistą, który zaprojektuje nadruk.

 


Szczegółowe informacje dotyczące poruszanych zagadnień:

  • Adoria – strona internetowa zakładu z Wrocławia świadczącego usługi pogrzebowe
  • Creator – witryna internetowa firmy z Poznania wykonującej druk na tkaninach
  • Zgon.pl – portal internetowy poświęcony branży pogrzebowej

Podsumowanie

Reklama usług pogrzebowych to wyzwanie. Odpowiednie podejście jednak sprawi, że wiele się zyska. Przede wszystkim ważne jest delikatne podejście do klienta. Ono sprawi, że firma na pewno będzie wiedziała jak się zareklamować, aby nikogo nie urazić.