Jak tworzy się stojaki i inne wyroby reklamowe z pleksi?

pleksiTworzywa sztuczne są materiałami, które są bardzo łatwe w obróbce.

Najczęściej wybieranym tworzywem jest pleksi, gdyż cechuje się ono wysoką estetyką oraz dobrymi właściwościami termoplastycznymi. Oznacza to, że wyroby z pleksi mogą powstawać dzięki zastosowaniu wielu metod, które pozwalają uzyskać ciekawe produkty, np. wszelkiego rodzaju stojaki reklamowe, ekspozytory i inne elementy wykorzystywane do promocji firm oraz sklepów. Do obróbki pleksi powinno stosować się nowoczesne parki maszynowe wyposażone w plotery laserowe o wysokiej mocy i dużej precyzji.

Wysoka moc ploterów sprawia, że mogą one służyć do cięcia pleksi o grubości do 40 milimetrów. Rozwiązanie takie powoduje, że wszystkie wyroby z pleksi są wykonane bardzo estetycznie, a ich krawędzie są idealnie proste, gładkie oraz błyszczące. Formowanie produktów jest natomiast możliwe dzięki giętarkom z układem rolkowym (tworzą one zagięcia w linii prostej), które pozwalają na zachowanie powtarzalności każdej wykonywanej sztuki, co znacznie zwiększa wydajność przy dużych nakładach produkcyjnych danego wzoru. Nowoczesne parki maszynowe do produkcji wyrobów reklamowych z pleksi średnio są w stanie stworzyć do kilku tysięcy sztuk stojaków prostego typu w ciągu jednej doby.

pleksi 3Warto zaznaczyć, że wyroby reklamowe z pleksi mogą być oznakowane logiem danej firmy, tekstem reklamowym czy określoną grafiką. Nadruki mogą być wykonywane tradycyjną metodą sitodruku z możliwością utrwalenia go lampami UV lub ploterami. Bardzo ważne jest, by do produkcji stojaków, gablot i innych wyrobów reklamowych, stosować pleksi odpowiedniej grubości. „Odchudzanie” i stosowanie materiałów podobnych do pleksi powoduje, że cena jednostkowa gotowego produktu jest niższa, jednak cechuje się on niższą jakością i krótszą trwałością. Wyroby z pleksi, które są wykonane ze zbyt cienkiego materiału, są także wiotkie i niestabilne. Ponadto mogą one mieć chropowate powierzchnie i nierówno docięte krawędzie z powodu cięcia pleksi nożem, a nie laserem.

Stosowanie materiałów podobnych do pleksi sprawia natomiast, że stojaki czy ekspozytory mają ograniczoną przejrzystość. Najlepsze firmy zajmujące się produkcją wyrobów z pleksi zawsze informują swoich klientów o tym, jaki materiał i jakiej grubości został użyty do produkcji. Ponadto nigdy nie sprzedają wyrobów, które nie mają gładkich i błyszczących krawędzi oraz zaokrągleń we wzorach, które potwierdzają, że do ich wykonania użyto ploterów laserowych. Każdy gotowy wyrób reklamowy powinien być również zabezpieczony folią ochronną, która ściśle przylega do jego powierzchni – jej zadaniem jest ochrona gabloty, czy stojaka przed zarysowaniami.

Warto pamiętać, że dzięki wyrobom z pleksi reklama może być jeszcze skuteczniejsza. Są one stosunkowo niedrogie i cechują się wysoką funkcjonalnością. Stojaki czy gabloty z pleksi możemy spotkać np. w bankach – służą do przechowywania ulotek z ofertą danej placówki. Ich plusem jest również długa trwałość – są one odporne na stłuczenia oraz łatwe w czyszczeniu.

 


 

Pleksi w życiu codziennym:

  • antyramy
  • gabloty
  • szyby
  • opakowania
  • warstwa ochronna

3 myśli na “Jak tworzy się stojaki i inne wyroby reklamowe z pleksi?

Dodaj komentarz