Jak skutecznie rzucić palenie?

To pytanie zadaje sobie wielu palaczy. Niby wszyscy wiedzą, że palenie papierosów nie sprzyja zdrowiu, powoduje raka i wiele innych poważnych chorób. Ale jak tu odmówić sobie dymka do porannej kawy albo podczas przerwy w pracy?

By rzucić palenie potrzeba silnej woli

rzucanie paleniaZnam to. Sama jestem nałogowym palaczem. Palę kilka lat. Zaczęłam palić dlatego, że moi znajomi też palili. Potem odkryłam, że pomaga mi to też walczyć ze stresem. Dwa lata temu udało mi się rzucić palenie na kilka miesięcy. Niestety potem zmieniła się moja sytuacja życiowa i powróciłam do nałogu. Zabrakło mi silnej woli. Rzucanie palenia wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje. Owszem, są osoby, które postanowią, że nie wezmą więcej papierosa do ust i trwają w tym postanowieniu. Większość z nas jednak po jakimś czasie wraca do nałogu. Na runku znajdziemy wiele sposobów na pomoc w rzuceniu nałogu. Są plastry z nikotyną, tabletki, gumy do żucia, teraz także inhalatory. Często nie mogą one nam jednak zastąpić papierosa i szybko je odstawiamy. Stosowałam gumy do żucia. Tak bardzo mi nie smakowały, że czułam mdłości. Przestałam je stosować i nadal paliłam papierosy. Podobnie było z plastrami, na które, jak się okazało, mam uczulenie. Teraz próbuję rzucić palenie razem z mężem. Zależy nam na naszym zdrowiu i na zdrowiu naszego dziecka. To właśnie pojawienie się dziecka utwierdziło nas w decyzji, że z paleniem trzeba skończyć. Nie chcemy, żeby wdychało dym papierosowy. A czuć go w całym naszym domu, nic nie daje wychodzenie na balkon. Ubrania i tak śmierdzą.

W rzucaniu palenia najważniejsza jest silna wola. Nawet jeśli będziemy stosować wszystkie te „magiczne” środki, ale nie będziemy mieć mocnego przekonania, że chcemy rzucić palenie będziemy palić dalej. Myślę, że warto spróbować zrezygnować z nałogu.