Gdzie kupować wyposażenie – meble, urządzenia i maszyny do sklepów i magazynów?

O sukcesie puntu handlowego lub usługowego decyduje bardzo wiele czynników. Powodzenie przedsięwzięcia będzie zależało nie tylko od oferty i konkurencyjności samej firmy, ale również od znacznie bardziej prozaicznych czynników. Jednym z nich jest pierwszy kontakt klienta z firmą i wrażenie, jakie na nim wywarła. Warto więc zadbać aby potencjalny klient poczuł się u nas dobrze i chciał do nas wracać w przyszłości.

Punkty handlowe, placówki usługowe, biura czy dyrektorskie gabinety – nie ważne o jakim rodzaju wnętrza mówimy, pierwszym elementem, na który klient bądź kontrahent zwróci uwagę zaraz po wejściu, będzie wyposażenie pomieszczenia. To właśnie ten pierwszy kontakt wzrokowy może być czynnikiem decydującym o podjęciu dalszej współpracy, nie należy zapominać, że stare powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą”, nie straciło na aktualności. Dobierając wyposażenie dla swojej placówki staniesz więc przed niełatwym zadaniem pogodzenia formy, funkcji i ceny.

KAŻDA BRANŻA PREZENTUJE INNE POTRZEBY

Podstawą właściwego doboru umeblowania i wyposażenia jest jasne określenie grupy docelowej, mającej stanowić grono naszych klientów. Inne potrzeby będzie prezentował sklep spożywczy, salon ze sprzętem RTV i gabinet dyrektora dużego przedsiębiorstwa. Właśnie, gabinety dyrektorskie – to chyba jedyne miejsce, w których wskazany jest rozmach, przepych i… przesada. Takie pomieszczenie ma przedewszystkim podkreślać status majątkowy firmy oraz władzę osoby, która w nim zasiada. Jest to niezwykle prosta strategia biznesowa, polegająca na podkreślaniu funkcji, co w efekcie ma wywołać u kontrahenta skłonność do uległości. Najdroższe materiały, dużo skóry i egzotycznego drewna, monumentalne, niemal przytłaczające meble – oto niezawodna recepta na efektowny gabinet dyrektorski. Należy mieć świadomość, że takie zamówienie nie zostanie zrealizowane przez każdą hurtownię zajmującą się sprzedażą wyposażenia sklepów i biur. Istnieją natomiast wyspecjalizowane salony, oferujące ekskluzywne wyposażenie pomieszczeń biurowych. Takie firmy zwykle współpracują z pracowniami architektury wnętrz, gdyż niezbyt często zdarza się, żeby dyrektor dużego przedsiębiorstwa zawracał sobie głowę doborem mebli do swojego gabinetu. Kompleksowa usługa polegająca na wykonaniu projektu, zakupie mebli i wyposażenia, oraz realizacji i nadzorze autorskim do najtańszych nie należy, ale nie oszukujmy się – w tym przypadku cena ma najmniejsze znaczenie.

Na przeciwległym biegunie leżą wszelkie placówki handlowe i usługowe. W takim przypadku dobór wyposażenia musi być wypadkową formy, funkcji oraz ceny. Istnieją branże gdzie styl i wygląd mają niezwykle duże znaczenie. Zaliczają się do nich cukiernie, kawiarnie i restauracje. To, jak klient odbierze wystrój lokalu i czy poczuje się w nim swobodnie, będzie miało bardzo duży wpływ na jego decyzję o ewentualnym powrocie. Nawet najlepsza kuchnia i przysmaki nie wystarczą, żeby zatrzymać klienta na dłużej.

Natomiast wyposażenie sklepów spożywczych, poza estetyką, musi wykazywać się walorami praktycznymi. Podstawą jest wytrzymałość, która zapewni możliwość wieloletniej eksploatacji. Niezwykle ważne jest również zagospodarowanie przestrzeni – dostępna powierzchnia handlowa musi zostać wykorzystana w sposób optymalny, czyli na określonej przestrzeni musi zmieścić się jak najwięcej towarów. Jednak należy unikać efektu przeładowania, który wprowadzi do wnętrza sklepu atmosferę chaosu i bałaganu – w takim miejscu klienci nie poczują się dobrze. W zagospodarowaniu przestrzeni i optymalnym wykorzystaniu powierzchni handlowej pomogą dostępne systemy mebli sklepowych. Tworzy się je z myślą o konkretnych branżach, tak więc inne będą meble w sklepie spożywczym, a inne w punkcie z artykułami tekstylnymi. Jednak efekt pozostanie ten sam – maksymalne wykorzystanie powierzchni przy zachowaniu pełnej przejrzystości i czytelności ekspozycji.

GDZIE KUPOWAĆ?

Na rynku działa bardzo wiele firm zajmujących się sprzedażą wyposażenia biur i sklepów. Niektóre elementy, takie jak np. kasy fiskalne czy urządzenia chłodnicze, powinny być kupowane jedynie w wyspecjalizowanych placówkach. Dlaczego? Ponieważ specjalistyczny sprzęt wymaga specjalistycznego doradztwa. Pracownicy hurtowni z wyposażeniem sklepów nie będą posiadali wiedzy specjalistycznej, a raczej ogólnikową. Fachowa pomoc w kwestii doboru kasy fiskalnej jest niezbędna, zwłaszcza dla osób, które otwierają pierwszą działalność gospodarczą. Tak samo duże znaczenie ma kwestia późniejszego serwisu oraz ceny – punkty specjalistyczne najczęściej oferują znacznie korzystniejsze warunki cenowe.

Zaoszczędzić możemy również na wyposażeniu magazynu. Regały metalowe są bardzo wytrzymałe, nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby kupić je w punkcie zajmującym się sprzedażą używanego wyposażenia. Strona estetyczna ma tutaj drugorzędne znaczenie, więc ślady wcześniejszego użytkowania nie powinny być czynnikiem dyskwalifikującym.

Natomiast dobierając meble i inne elementy wyposażenia powierzchni handlowej i ekspozycyjnej, powinno się przywiązywać szczególną uwagę do walorów wizualnych. Jeżeli zależy nam na uzyskaniu jak najlepszego efektu, powinniśmy zapomnieć o używanych meblach. Jednak zakup nowego wyposażenia nie musi oznaczać rezygnacji z oszczędności. Różne hurtownie oferują różne ceny, poza tym można skorzystać z oferty sklepów internetowych, gdzie koszty będą niższe niż w punkcie stacjonarnym. W przypadku konieczności zakupu większej ilości mebli, np. do kilku punktów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamówienie złożyć bezpośrednio u producenta, z reguły jest to najtańsza z dostępnych opcji.

Dobór wyposażenia firmy ma niebagatelne znaczenie. Przed podjęciem decyzji o zakupie, dobrą praktyką będzie zapoznanie się z ofertą jak największej liczby punktów zajmujących się sprzedażą mebli sklepowych i biurowych. Oferty mogą być zróżnicowane pod względem asortymentu i ceny, warto więc poszukać takiej, która spełni wszystkie nasze oczekiwania.

Źródła:

21 myśli na “Gdzie kupować wyposażenie – meble, urządzenia i maszyny do sklepów i magazynów?

  1. Zgadzam się z autorem artykułu. Zamówiłem regały w internecie i nie dość, że były inne niż chciałem to jeszcze miałem problem z reklamacją.. Już nigdy nie kupię tego przez sieć.. Lepiej odwiedzić profesjonalną placówkę i tam dokonać zakupu. Widzisz i wiesz co kupujesz.. Ale niestety „Polak mądry po szkodzie”..

  2. Ludzie to mają pomysły wyposażyć sklep poprzez zakupy online. Ale podoba mi się ostatnie zdanie, naprawdę oddaje sens Twojej wypowiedzi. Sam generalnie mam sieć sklepików i współpracuje z jednym dostawcą na którego złego słowa powiedzieć nie mogę

  3. Zepsuła mi się lada chłodnicza.. Gdzie naprawię? Proszę pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz