Fotografia korporacyjna jako element komunikacji marketingowej i PR

Komunikacja marketingowa jest procesem podczas którego zostają przekazywane informacje innym podmiotom, mająca na celu zazwyczaj dotarcie z informacją o produkcie, usłudze, ofercie czy promocji do potencjalnej grupy odbiorców. Komunikacja marketingowa jest nieodłącznym elementem kampanii reklamowej, co zatem jest ważne aby była ona skuteczna?

Odpowiedni wizerunek – sukces kampanii reklamowej

szkolenie prowadzone przez agencję PRNiezbędnym elementem do odróżnienia się od konkurencji na rynku jest wypromowanie rozpoznawalnego wizerunku. Odpowiednio wykreowany wizerunek firmy wzbudzi zaufanie potencjalnych konsumentów, a także przyjemne skojarzenia z marką w momencie usłyszenia nazwy firmy lub ujrzenia jej znaku graficznego. Poza tym przedsiębiorstwo pozytywnie przedstawione wśród opinii klientów, budzi także respekt wśród konkurencji, a także znacznie podnosi prestiż marki. Kreowanie wizerunku firmy sprowadza się do następujących obszarów:

  • określenie czynników które wpływają na kształtowanie wizerunku
  • celowe działanie związane z tworzeniem tożsamości
  • analiza obecnego wizerunku
  • identyfikacja luk pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem

Istotne jest również podjęcie działań prowadzących do zmniejszenia rozbieżności pomiędzy tymi dwoma czynnikami.

Co oferuje agencja public relations?

agencja public relations prowadzi szkolenieW kształtowaniu stosunków pomiędzy firmą, a konsumentami, a także w utrzymaniu już wykreowanego widzenia pomóc mogą agencje RP. Jej działanie opiera się głównie na komunikacji marketingowej do otoczenia na temat przedsiębiorstwa, jego produktów bądź usług, przy wykorzystaniu liderów opinii lub bezpośrednio korzystając z ogólnodostępnych środków przekazu. Ich praca najczęściej opiera się na następujących działaniach:

  • współpraca z mediami
  • kreatywne przedstawienie marki dziennikarzom, blogerom itp.
  • komunikacja z konsumentami poprzez social media
  • poprawa stosunków i relacji w otoczeniu wewnętrznym
  • pomoc w pozyskaniu i utrzymaniu klientów
  • pomoc w przypadku kryzysu
  • organizacja eventów
  • stworzenie strony internetowej

Fotografia korporacyjna jako wsparcie wizerunku firmy

fotografia biznesowaFotografia biznesowa jest często niedoceniana podczas kreowania wizerunku firmy. Są to przede wszystkim portrety pracowników, których pozytywne cechy osobowości mają wspierać dobry wizerunek firmy. Niezwykle ważnym elementem fotografii tego typu jest wyraz twarzy modela. Nieszczery uśmiech czy niepewny może dać przeciwne niż pożądane odczucia. Niestety większość zdjęć osób będących liderami firmy lub reprezentujących ją są wykonanie niechlujnie, pozy są sztywne i sztuczne, często powtarzające się w wielu różnych firmach. Zwykle fotografia korporacyjna skupia się na dwóch etapach:

  • zdjęcia ilustracyjne, na których przedstawieni są pracownicy, zajmujący się codziennymi zajęciami, ma to na celu pokazanie pozytywnej atmosfery panującej w firmie, budując w ten sposób wiarygodny wizerunek
  • portrety pracowników, polega na przedstawieniu na jednolitym tle pracowników, zadaniem portretów jest ujednolicenie wizerunku pracowników na rzecz komunikacji marketingowej i wewnętrznej.

Oferta fotografii korporacyjnej głównie kierowana jest do firm, którym szczególnie zależy na przedstawieniu i nadaniu osobowości firmie. Wizerunek liderów i pracowników ma duży wpływ na postrzeganie marki na rynku. Najczęściej z usług fotografów biznesowych korzystają branże zajmujące się świadczeniem usług prawnych oraz inwestycji kapitałowych (banki inwestycyjne, domy maklerskie itp.)


Źródła wartościowych informacji dotyczących tematu:

  • Studio Moko – strona internetowa studia z Warszawy wykonującego fotografię korporacyjną
  • Practum – witryna internetowa agencji PR z Warszawy
  • Fotografuj.pl – serwis internetowy poświęcony fotografii cyfrowej i analogowej

Podsumowanie

Zdecydowanie fotografia korporacyjna może być elementem komunikacji marketingowej, jednak nie zawsze jest ona doceniana. Odpowiedni wizerunek pracowników, w znacznym stopniu może wpłynąć na wiarygodność z jaką postrzegają firmę potencjalni klienci dlatego powinna ona być jak najbardziej naturalna i pokazywać pozytywne emocje.