Czym jest skuteczny i nowoczesny marketing – pr produktowy

Dobry marketing to postawa udanego kierowania firmą w każdej branży. Skuteczna promocja odgrywa również bardzo dużą rolę w świecie mody i stanowi niezwykle ważny element kreowania wizerunku znanych marek odzieżowych. Jak w praktyce wygląda fashion marketing i jakie elementy się na niego składają?

modaPrzede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z tego, że fashion marketing nie jest prostym zadaniem. Zazwyczaj zajmują się nim fachowcy, którzy łączą wiedzę dotyczącą marketingu z doskonałą znajomością realiów świata mody oraz rynku odzieżowego. Nie jest to łatwa praca i stanowi spore wyzwanie w sytuacji bardzo dużej konkurencji między wieloma znanymi i popularnymi markami odzieżowymi, która istnieje praktycznie w każdym segmencie rynku, od popularnych sieciówek po drogie kreacje tworzone przez znanych projektantów. Dlatego dobry fashion marketing musi opierać się przede wszystkim na bardzo dobrze przemyślanej strategii działania.

Czym charakteryzuje się skuteczny Fashion Marketing?

Podstawą opracowania takiej strategii powinna być na pewno odpowiednia wiedza dotycząca rynku oraz potrzeb klientów. Można ją zdobyć na przykład dzięki przeprowadzaniu różnych ankiet. moda2Analiza potrzeb powinna być jednym z podstawowych elementów wykorzystywanych już na etapie tworzenia kolekcji. Nawet najpiękniejsze stroje nie będą się dobrze sprzedawać, jeśli klienci będą zainteresowani zupełnie innymi rozwiązaniami. Należy pamiętać, że potrzeby ulegają zmianie, zależą od ogólnych trendów oraz od aktualnych warunków. Na przykład kryzys gospodarczy sprawi, że wzrośnie zainteresowanie tańszymi produktami oraz takimi ubraniami, które nie wyjdą z mody przez kilka sezonów, będą więc inwestycją na lata.

PR Produktowy na najwyższym poziomie!

Należy także pamiętać o tym, że dobry fashion marketing uwzględnia także PR produktowy, czyli promocję konkretnych ubrań oraz kolekcji. Ma to bardzo duże znaczenie w branży, w której produkty zmieniają się tak szybko, a klienci bardzo często podejmują decyzję na podstawie impulsu lub upodobań estetycznych. Dlatego każda kolekcja, która pojawia się na rynku powinna być oddzielnie promowana.

moda3Doskonałym sposobem na znaczne zwiększenie skuteczności działań promocyjnych jest między innymi korzystanie z usług tak zwanych showroomów. Jest to dosyć nowe zjawisko w naszym kraju, jednak cieszy się już bardzo dużym zainteresowaniem ze strony najbardziej znanych marek oraz projektantów. Jest to bardzo dobre rozwiązanie zarówno dla znanych firm, jak i osób, które chcą dopiero znaleźć swoje miejsce na rynku. Współpraca z showroomami będzie na pewno zyskiwać coraz większą popularność w przyszłości, ponieważ jest bardzo korzystna dla całego świata mody, także dla magazynów modowych, stylistów i celebrytów, którzy lubią pokazywać się w drogich kreacjach. Możliwość założenia na siebie drogiej sukienki ze najnowszej kolekcji jest na pewno bardzo kusząca dla niejednej gwiazdy, tym bardziej jeśli można to zrobić praktycznie za darmo.

Showroom, czym tak naprawdę jest?

Poznanie potrzeb klientów oraz PR produktowy nie są jednymi elementami fashion marketingu, chociaż na pewno stanowią jego bardzo ważną część. Oprócz tego typu działań bardzo istotne jest także zatroszczenie się o wybranie odpowiednich lokali na sklepy oraz wybór ich wystroju. Dobra lokalizacja sklepu ma bardzo duży wpływ na liczbę klientów, którzy będą do niego zaglądać. Nawet sklep bardzo znanej marki, który powstanie na uboczu, nie będzie cieszył się dużym zainteresowaniem. Niezmiernie ważny jest także wystrój samego sklepu, który powinien zachęcać do wejścia oraz odpowiednie prezentowanie ubrań na wystawie. Wiele osób zagląda do sklepów przypadkiem, ponieważ zainteresowało je jakieś ubranie zobaczone na wystawie. Każda taka osoba jest potencjalnym klientem, który może wydać w sklepie pieniądze, zwiększając tym samym sprzedaż i dochód firmy.

moda4Dzięki znajomości podstawowych technik, które są częścią skutecznego fashion marketingu można bardzo skutecznie wypromować całą markę lub konkretną kolekcję. Warto pamiętać, że oszczędzania na odpowiedniej promocji oraz reklamie jest zdecydowanie złym pomysłem, zwłaszcza że nie często nie kosztuje ona dużo, na przykład dzięki korzystaniu z usług showroomów lub innych podobnych rozwiązań. Konkurowanie ze znanymi markami, które zdobywały pozycję na rynku przez wiele lat może wydawać się praktycznie niemożliwe, trzeba jednak pamiętać, że skuteczna promocja może zdziałać prawdziwe cuda i znacznie poprawić pozycję firmy na rynku oraz zdobyć dla niej wielu nowych klientów. Zatrudnienie odpowiednich specjalistów w zakresie marketingu jest więc niemal równie ważne jak znalezienie dobrych projektantów odzieży, którzy stworzą interesujące stroje.

Gdzie znaleźć najwięcej ciekawych tematów dotyczących metod nowoczesnego marketingu:

Warto pomyśleć nad nowatorskimi formami reklamy!

7 myśli na “Czym jest skuteczny i nowoczesny marketing – pr produktowy

Dodaj komentarz