Ładne zapachy sprawdzą się wszędzie. Bez względu an to czy przebywamy w domu, w sklepie, na ulicy czy na hali przemysłowej to nie lubimy brzydkich zapachów, staramy się ich unikać. Jednak jak to robić skutecznie?
Aromamarketing to świetne rozwiązanie
Jakie metody są najlepsze? Jakie zapachy wybierać? Gdzie umieszczać dozowniki zapachowe? Na pewno powinny się one znaleźć w takim miejscu, gdzie będą najbardziej potrzebne i najczęściej używane. W domach takie odświeżacze powietrza znajdują się w łazienkach, ewentualnie w kuchniach. W tych pierwszych często też ustawiamy świece zapachowe, które umilają nam gorące kąpiele. Neutralizacja zapachów w takich miejscach jest bardzo potrzebna, ze względu na przykład na gotowanie różnych, wonnych potraw. Przejdźmy jednak do sklepów. Skoro nawet aromamarketing jest tam stosowany to warto jest się przyjrzeć, gdzie tam znajdują się dozowniki zapachowe, poza oczywiście sklepową łazienką. Jeśli stosujemy taki rodzaj marketingu to elementy zapachowe najczęściej umieszczane są przy wejściu, bo tam nikt nie zwróci na nie uwagi. Można je także ustawić koło kas, bo tam również będą niewidoczne. Nie stawia się ich natomiast na półkach czy wieszakach. Kompozycje zapachowe jednak nie w każdym sklepie mogą być używane. W sklepach typowo spożywczych się nie sprawdzą, ponieważ będą zakłócać nasze zakupy. Owoce i warzywa same w sobie powinny ładnie pachnieć. W takich marketach stosuje się tylko intensywny zapach pieczywa, które ustawiane jest blisko wejścia, żebyśmy od początku zakupów zrobili się głodni.
To bardzo skuteczny zabieg, ponieważ każdy z nas lubi świeże pieczywo, a jego zapach sprawia, że mamy ochotę na jedzenie. W takich przypadkach kompozycje zapachowe są zbędne, bo samo pieczywo wystarczy.